Κατά τη διάρκεια του τρέχοντος σχολικού έτους (2017-2018) πραγματοποιήθηκαν στο σχολείο μας δύο Προγράμματα Περιβαλλοντικής Αγωγής, τα οποία παρουσιάζουμε στη συνέχεια:

1ο Πρόγραμμα

ΘΕΜΑ: «Διαμόρφωση σχολικής αυλής – σχολικού κήπου»

Υπεύθυνη καθηγήτρια: Αλεξίου Μαρία ΠΕ01

Στο πλαίσιο του περιβαλλοντικού αυτού προγράμματος επιλέχθηκε ως θέμα η ανάπλαση μέρους της αυλής του σχολείου και η δημιουργία κήπου, καθώς επίσης και η αισθητική αναβάθμιση του αύλειου χώρου με ζωγραφική στους τοίχους.

  1. Διαμόρφωση του κήπου

Στην είσοδο του σχολείου υπάρχει ένας χώρος στο προαύλιο, ο  οποίος για πολλά χρόνια παρέμενε αναξιοποίητος με αποτέλεσμα να παρουσιάζει μια κακή εικόνα. Αυτό το χώρο αποφασίσαμε να τον διαμορφώσουμε σε ένα μικρό κήπο. Αφού απομακρύναμε τα χόρτα και τα σκουπίδια και καθαρίσαμε τον χώρο, χρησιμοποιήσαμε ως παρτέρια για να φυτέψουμε λουλούδια ρόδες αυτοκινήτων τις οποίες είχαμε βάψει σε διάφορα χρώματα

Ο κήπος πριν την επέμβαση:

%ce%b5%ce%b9%ce%ba-1  %ce%b5%ce%b9%ce%ba-2

Ο κήπος μετά την επέμβαση:

%ce%b5%ce%b9%ce%ba3  %ce%b5%ce%b9%ce%ba4

  1. Ζωγραφική στους τοίχους

 Η αισθητική αναβάθμιση του σχολικού χώρου με εικαστικές παρεμβάσεις αποτελούσε μια από τις δράσεις που εισηγήθηκαν οι μαθητές με στόχο τη δημιουργία ενός πιο ευχάριστου σχολικού περιβάλλοντος.

 Οι τοίχοι του σχολείου αποτελούσαν τις μη εργάσιμες ώρες στόχο των εξωσχολικών οι οποίοι επανειλημμένα έγραφαν συνθήματα καταστρέφοντας έτσι την εικόνα του σχολικού χώρου. Οι ζωγραφικές παρεμβάσεις στους τοίχους θεωρήθηκαν καλή ιδέα για την αλλαγή αυτής της άσχημης εικόνας και για τη δημιουργία ενός καλαίσθητου περιβάλλοντος.

Για τη συγκεκριμένη εικαστική παρέμβαση επιλέγηκαν οι μπροστινοί τοίχοι της αυλής, όπου συχνάζουν τα περισσότεροι μαθητές και γίνεται η πρωϊνή συγκέντρωση και προσευχή.

Η ζωγραφική σε ολοκληρωμένη μορφή έχει ως εξής:

%ce%b5%ce%b9%ce%ba5

%ce%b5%ce%b9%ce%ba6

%ce%b5%ce%b9%ce%ba7

%ce%b5%ce%b9%ce%ba8

Το πρόγραμμα προσπάθησε και πέτυχε μία μικρή αλλαγή στο χώρο του σχολείου. Παρόλα αυτά,  έδωσε την ευκαιρία σε παιδιά που δεν είχαν ασχοληθεί με παρόμοια θέματα να αναδείξουν δραστηριότητες ξεχωριστές από αυτές που προβλέπουν τα αναλυτικά προγράμματα. Τέλος, έδωσε το παράδειγμα της καλαισθησίας στην τοπική κοινωνία και ελπίζουμε να αποτελέσει ένα κίνητρο για το μέλλον.

 

 

2ο Πρόγραμμα

ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: «ΟΡΕΙΝΟΙ ΟΓΚΟΙ: Επιστρέφοντας, ζώντας και απολαμβάνοντας τα δώρα της φύσης με την  τεχνολογία του σήμερα».

ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ: «Διαχείριση φυσικών πόρων, ποιότητα ζωής»

Υπεύθυνη καθηγήτρια: Κωστογιάννη Κωνσταντίνα ΠΕ11

Στο συγκεκριμένο πρόγραμμα συμμετείχαν 35 μαθητές και μαθήτριες από τη Β΄ και τη Γ΄ τάξη, οι οποίοι/ες χωρίστηκαν σε 5 ομάδες με το εξής θέμα καθεμία:

α. Προστασία εδάφους και δασών

β. Ανάδειξη και αξιοποίηση της φυσικής και πολιτιστικής κληρονομιάς

γ. Αειφόρος ανάπτυξη, ανάπτυξη αγροτικής οικονομίας – βιοτεχνίας – οικοτεχνίας (αγροτουρισμός)

δ. Λίμνες – ποτάμια

ε. Ορεινές δραστηριότητες

Η μέθοδος που ακολουθήθηκε ήταν αυτή της ερευνητικής εργασίας (project).

Το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε με εκδρομή που πραγματοποιήθηκε στο Καρπενήσι σε συνεργασία με το Περιβαλλοντικό Κέντρο Καρπενησίου. Η εκδρομή αυτή, στην οποία πήραν μέρος και μαθητές από το πρώτο πρόγραμμα, περιλάμβανε:

α. Επίσκεψη στο ιστορικό χωριό Κορυσχάδες και στο Μουσείο Εθνικής Αντίστασης.

β. Προσκύνημα στο Μοναστήρι του Προυσού με τη θαυματουργή εικόνα και το άγαλμα του Καραϊσκάκη.

γ. Περιήγηση στο Παλαιό Μικρό Χωριό: Περιβαλλοντικός περίπατος στο δάσος με υπεύθυνο του Περιβαλλοντικού Κέντρου Καρπενησίου (χλωρίδα, πανίδα, γεωλογικά φαινόμενα της περιοχής, επίσκεψη σε μουσείο του χωριού).

δ. Επίσκεψη στη εκκλησία του Αγίου Λεωνίδη στο χωριό Κλαυσί με τα πανέμορφα ψηφιδωτά.

 

Από την τριήμερη εκδρομή στο Καρπενήσι από το Σάββατο 24 ως τη Δευτέρα 26  Φεβρουαρίου 2018:

img_3086    img_3093img_3090    img_3155

img_3102

img_3103

img_3096     img_3114

img_3104     img_3109

img_3140   img_3152

img_3113

img_3117

img_3148

 

 

 

 

Υλοποίηση περιβαλλοντικών προγραμμάτων