Α. ΕΚΚΕΝΩΣΗ ΚΤΙΡΙΟΥ, ΑΝ Ο ΣΕΙΣΜΟΣ ΓΙΝΕΙ ΣΕ ΩΡΑ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Μόλις γίνει αντιληπτός ο σεισμός ο καθηγητής που βρίσκεται σε κάθε τάξη λέγει στους μαθητές: ?σεισμός, όλοι κάτω απ? τα θρανία!!!?.

ΜΟΛΙΣ ΑΚΟΥΣΤΕΙ Η ΛΕΞΗ «ΣΕΙΣΜΟΣ» ΤΟΤΕ:

Όλοι οι μαθητές μπαίνουν κάτω από τα θρανία τους και οι καθηγητές κάτω από τις έδρες τους.

[Ιδιαίτερα προσεκτικοί να είναι όσοι κάθονται δίπλα σε παράθυρα (τζάμια).]

Θα παραμείνουν όλοι εκεί μέχρις ότου δοθεί το σήμα εκκένωσης του κτιρίου.

[Σήμα εκκένωσης σε περίπτωση άσκησης: Πολλά διακεκομμένα χτυπήματα.]

ΟΧΙ ΠΑΝΙΚΟΣ..!!!

Η εκκένωση των αιθουσών του κτιρίου θα γίνει σύμφωνα με την παρακάτω σειρά:

 ΠΡΟΣΟΧΗ..!!

ΕΚΚΕΝΩΝΕΤΑΙ

Πρώτα ο 1ος ΟΡΟΦΟΣ  και στη συνέχεια ο 2ος ΟΡΟΦΟΣ

Η εκκένωση του Πρώτου ορόφου γίνεται (σε σειρά ένας πίσω από τον άλλο και στην πλευρά του τοίχου όπως φαίνεται στα σχέδια) με την εξής σειρά.

ΣΚΑΛΑ Β ΣΚΑΛΑ Α ΣΚΑΛΑ Γ
Πρώτα η αίθουσα Α1

Μετά η αίθουσα Α2

Μετά η αίθουσα Α3

Πρώτα η αίθουσα Β1

Μετά η αίθουσα Μουσικής

Πρώτα η αίθουσα Β2

Μετά η αίθουσα Χημείου

Η εκκένωση του Δευτέρου ορόφου γίνεται (σε σειρά ένας πίσω από τον άλλο και στην πλευρά της κουπαστής της σκάλας όπως φαίνεται στα σχέδια) με την εξής σειρά.

ΣΚΑΛΑ Β ΣΚΑΛΑ Α ΣΚΑΛΑ Γ
Πρώτα η αίθουσα Β3

Μετά η αίθουσα  Γ1

Μετά η αίθουσα Γ2

Πρώτα η αίθουσα Γ3

Μετά η αίθουσα Τεχνολογίας

Πρώτα η αίθουσα Γ4

Μετά η αίθουσα Πληροφορικής Η/Υ

Η εκκένωση του ισογείου  γίνεται με την εξής σειρά:

1)    Από την αίθουσα πολλαπλών χρήσεων η έξοδος γίνεται από την πόρτα A

2)    Τα γραφεία του ισογείου θα εκκενωθούν από την πόρτα Α

Από την σκάλα Β η έξοδος γίνεται από τη πόρτα Β

Από την σκάλα Α η έξοδος γίνεται από τη πόρτα Α

Από την σκάλα Γ η έξοδος γίνεται από τη πόρτα Γ

Ο διδάσκων, αφού πάρει μαζί του το βιβλίο ύλης και το απουσιολόγιο, στέκεται σε θέση που να ελέγχει την εκκένωση των προηγουμένων από τη δική του αιθουσών και δίνει εντολή. Οι μαθητές βγαίνουν εφ? ενός ζυγού (ο ένας πίσω από τον άλλον) με γρήγορο βάδισμα ή ελαφρό τροχάδην.

Μόλις αδειάζει κάθε τάξη του 1ου ορόφου, ο καθηγητής παραμένει στο διάδρομο και στις σκάλες μεταξύ 1ου και 2ου ορόφου και γίνεται προφορικός σύνδεσμος με τους συναδέλφους του 2ου ορόφου για τη σωστή εκκένωση και των αιθουσών του ορόφου αυτού, επιβλέπει δε και τους μαθητές του ορόφου αυτού (Γυμνασίου) κατά την κάθοδό τους.

Οι δύο καθηγητές που διδάσκουν στο ισόγειο, καθώς και όσοι εκείνη τη στιγμή βρίσκονται στο γραφείο, στέκονται (μοιράζονται) δίπλα στις τρεις πόρτες εξόδου και επιβλέπουν την ομαλή έξοδο των μαθητών.

Οι μαθητές που θα βρίσκονται στην αυλή για το μάθημα της γυμναστικής, θα τρέξουν γρήγορα με τη συνοδεία του καθηγητή τους στον προκαθορισμένο χώρο της αυλής, όπου θα συγκεντρωθούν όλοι οι μαθητές του σχολείου.

Αν σε κάποια τάξη υπάρχουν παιδιά με ειδικές ανάγκες, τότε αυτά εξέρχονται πρώτα, εκτός σειράς και μόλις αρχίσει η εκκένωση του κτιρίου, είτε μόνα τους αν μπορούν, είτε με τη βοήθεια δύο συμμαθητών τους, που θα υποδειχτούν απ? τον διδάσκοντα στην τάξη εκείνη τη στιγμή.

ΣΕ ΚΑΜΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΔΕΝ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ΑΝΕΛΚΥΣΤΗΡΑΣ

Οι γυμναστές που πιθανόν εκείνη την ώρα βρίσκονται στην αυλή πηγαίνουν στους χώρους συγκεντρώσεως και επιβλέπουν τους συγκεντρωμένους μαθητές.

Μόλις βγουν όλοι οι μαθητές, βγαίνουν και οι καθηγητές, αφού κάποιοι από αυτούς (κατά προτίμηση οι υπεύθυνοι πυρόσβεσης αν είναι παρόντες), πάρουν μαζί τους πυροσβεστήρες που βρίσκονται στις εισόδους του κτιρίου.

Ο υπεύθυνος του κυλικείου σβήνει γκαζάκι και τοστιέρα, κλειδώνει το κυλικείο και εξέρχεται του κτιρίου.

Τελευταίοι βγαίνουν οι διευθυντές και οι υποδιευθυντές αφού πρώτα:

  • Πάρουν μαζί τους τη σφραγίδα του σχολείου.
  • Πάρουν μαζί τους το κουτί εκτάκτων αναγκών(*) που θα βρίσκεται πάντα δίπλα στο γραφείο τους.
  • Κλείσουν τους γενικούς διακόπτες.

(*) Το κουτί εκτάκτων αναγκών πρέπει να περιέχει:

α) Ονομαστικές καταστάσεις όλων των μαθητών κατά τμήμα, με τα τηλέφωνα των κηδεμόνων τους. Επίσης κατάσταση με τα τηλέφωνα του 2ου γραφείου, της διεύθυνσης Μ.Ε, της Νομαρχίας και τηλέφωνα πρώτης ανάγκης.

β) Βαμβάκι, επιδέσμους, ιώδιο, οινόπνευμα κλπ φάρμακα καθώς και ιατρικά γάντια μιας χρήσεως.

γ) Ένα φορητό ραδιόφωνο με μπαταρίες, για να λαμβάνονται τα έκτακτα μηνύματα που πιθανόν να δίνονται.

Αμέσως μετά την κάθοδο των μαθητών από τους ορόφους, ο καθηγητής κάθε τμήματος συγκεντρώνει τους μαθητές του και παίρνει παρουσίες, προκειμένου να βεβαιωθεί αν όλοι οι παρόντες στην αίθουσα μαθητές, βρίσκονται στο προαύλιο. Σε περίπτωση που λείπει μαθητής πρέπει να ενημερωθεί ο διευθυντής και ο υπεύθυνος παρουσιών και καταγραφής μαθητών, οι οποίοι θα πρέπει να ελέγξουν τις τουαλέτες, τις σκάλες και τις αίθουσες για την ανεύρεση των τυχόν εναπομεινάντων μαθητών.

Ο υπεύθυνος παρουσιών και καταγραφής μαθητών αναζητεί και μεριμνά για τους μαθητές που δεν έχουν παρουσιαστεί στους χώρους συγκέντρωσης καταγράφει όσους μαθητές παραλαμβάνουν συγγενικά πρόσωπα αποφασίζει για την μετακίνηση των μικρών κυρίως μαθητών με τη συνοδεία εκπαιδευτικών και την παράδοση, στους οικείους τους, αν έχει παρέλθει πολύς χρόνος και δεν έχει εμφανισθεί κανείς για την παραλαβή τους.

ΠΡΟΣΟΧΗ!!! Όλοι οι μαθητές να έχουν συνεννοηθεί με τους γονείς τους και να έχουν κλείσει τόπο συνάντησης μ? αυτούς εκ των προτέρων για τη περίπτωση μεγάλης φυσικής καταστροφής.

Β. ΕΚΚΕΝΩΣΗ ΚΤΙΡΙΟΥ ΑΝ Ο ΣΕΙΣΜΟΣ ΓΙΝΕΙ ΣΕ ΩΡΑ ΔΙΑΛΕΙΜΜΑΤΟΣ.

Καθηγητές και μαθητές που βρίσκονται στην αυλή θα τρέξουν προς την προκαθορισμένο χώρο της αυλής. Όσοι βρίσκονται στους ορόφους και το ισόγειο θα παραμείνουν όπου βρίσκονται, ανάλογα, κάτω από θρανία ή κάσες των θυρών, κοντά σε δοκούς, μακριά από τζάμια.

Μετά το τέλος του σεισμού η εκκένωση θα γίνει ως εξής:

Oι εφημερεύοντες της αυλής θα φροντίσουν για την εκκένωση του ισογείου από τους μαθητές που ίσως βρίσκονται στις τουαλέτες και τους άλλους χώρους, ενώ οι εφημερεύοντες των ορόφων θα τους εκκενώσουν και θα συνοδεύσουν τους μαθητές στον καθορισμένο χώρο από τη σκάλα που είναι πιο κοντά σε αυτούς, παίρνοντας μαζί τους τα βιβλία ύλης και τα απουσιολόγια των ορόφων που εφημερεύουν.

Τα παιδιά με ειδικές ανάγκες που θα βρεθούν στην τάξη με ευθύνη του εφημερεύοντος καθηγητή βγαίνουν πάλι πρώτα και στη συνέχεια βγαίνουν οι υπόλοιποι μαθητές & καθηγητές. Στο έργο αυτό θα βοηθήσουν και οι καθηγητές που θα βρίσκονται στο γραφείο, σύμφωνα με τις υποδείξεις του διευθυντή.

Γ. ΕΚΚΕΝΩΣΗ ΤΟΥ ΚΤΙΡΙΟΥ ΑΝ Ο ΣΕΙΣΜΟΣ ΓΙΝΕΙ ΣΕ ΩΡΑ ΔΙΑΛΕΙΜΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΤΟΥ ΚΤΙΡΙΟΥ ΛΟΓΩ ΚΑΙΡΙΚΩΝ ΣΥΝΘΗΚΩΝ

Οι εφημερεύοντες των ορόφων θα φροντίζουν τις μέρες που οι καιρικές συνθήκες δεν είναι καλές να εκκενώνουν τις αίθουσες από το μεγαλύτερο μέρος των μαθητών ώστε οι περισσότεροι από αυτούς να βρίσκονται στο ισόγειο ή στα υπόστεγα της αυλής.

Κατά την ώρα του σεισμού όλοι θα παραμείνουν όπου βρίσκονται φροντίζοντας να προστατευτούν κάτω από τα θρανία, κάσες θυρών, δοκούς και μακριά από τζάμια.

Μετά το τέλος του σεισμού, θα αρχίσει η εκκένωση κτιρίου, η οποία θα γίνει ως εξής: Οι εφημερεύοντες της αυλής θα φροντίσουν για την εκκένωση του ισογείου από τους μαθητές και οι εφημερεύοντες των ορόφων για την εκκένωση των ορόφων σύμφωνα με το σχέδιο Α, αφού πάρουν τα απουσιολόγια και τα βιβλία ύλης από τις αίθουσες των ορόφων που εφημερεύουν. Στο έργο αυτό θα βοηθήσουν και οι καθηγητές που θα βρίσκονται στο γραφείο.

Δ. ΕΚΚΕΝΩΣΗ ΑΝ Ο ΣΕΙΣΜΟΣ ΓΙΝΕΙ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΕΙΣΟΔΟ ? ΕΞΟΔΟ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ

Όσοι είναι πολύ κοντά ή μέσα στις τάξεις θα μπουν κάτω από τα θρανία. Όσοι είναι στην αυλή ή κοντά στις εξόδους του κτιρίου θα τρέξουν στον προκαθορισμένο χώρο της αυλής. Οι λοιποί θα παραμείνουν στο χώρο που βρίσκονται.

Μετά το τέλος του σεισμού και μετά το σήμα που θα δοθεί, θα αρχίσει η εκκένωση του κτιρίου με ψυχραιμία σύμφωνα με τις οδηγίες των εφημερευόντων και των άλλων καθηγητών και σύμφωνα με το σχέδιο Α.

Ε. ΕΚΚΕΝΩΣΗ ΑΝ Ο ΣΕΙΣΜΟΣ ΓΙΝΕΙ ΣΕ ΗΜΕΡΑ ΕΟΡΤΗΣ

(Oι μαθητές είναι συγκεντρωμένοι στην αίθουσα τελετών)

Κάθονται όλοι στις θέσεις τους και περιμένουν να σταματήσουν οι δονήσεις για να εκκενωθεί η αίθουσα σύμφωνα με τις οδηγίες των παρευρισκόμενων καθηγητών.

Οι μαθητές για λόγους προληπτικούς δεν θα πρέπει να βρίσκονται ποτέ, ούτε στον πίσω, αλλά ούτε και στους πλαϊνούς χώρους της αυλής που είναι πιο στενοί.

Επίσης, όταν οι μαθητές αποχωρούν από το σχολείο, όπως προβλέπει το σχέδιο, επιβάλλεται να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στη διαδρομή για την ύπαρξη πεσμένων ηλεκτροφόρων καλωδίων, να μη περπατάνε κοντά στα κτίρια γιατί υπάρχει κίνδυνος πτώσης δομικών υλικών, ακόμα και από μικρούς μετασεισμούς.

 

ΥΠΕΥΘΥΝΟΤΗΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΕΚΤΑΚΤΗΣ ΑΝΑΓΚΗΣ

1)    Γενικός υπεύθυνος και βοηθός για την οργανωμένη και ασφαλή εκκένωση του σχολείου από τους μαθητές.

2)    Υπεύθυνος και βοηθός παρουσιών και καταγραφής παροχής μέριμνας και φροντίδας μαθητών. Θα φροντίσουν να έχουν ραδιόφωνο στο χώρο συγκέντρωσης για την παροχή πληροφοριών. Αν κριθεί αναγκαίο θα φροντίσουν να παραδοθούν οι μαθητές στους γονείς τους.

3)    Yπεύθυνος διάσωσης όσων κινδυνεύουν. Αν κάποια έξοδος αποκλειστεί, με ηρεμία θα κάνει εκτίμηση της κατάστασης, σύμφωνα με τις συνθήκες που θα δημιουργηθούν και θα ειδοποιήσει τις αρμόδιες υπηρεσίες για τον απεγκλωβισμό μαθητών και καθηγητών. Κανείς δεν πρέπει να επιχειρήσει να πηδήξει κάτω στην αυλή από τους ορόφους. Η αντίδραση όλων πρέπει να είναι ψύχραιμη, διότι η ψυχραιμία είναι ο βασικός παράγοντας που θα αποτρέψει κάθε τραυματισμό.

4)    Υπεύθυνος και βοηθός πρώτων βοηθειών. Θα πάρουν το φαρμακείο και θα είναι σε ετοιμότητα, στο χώρο συγκέντρωσης για την παροχή πρώτων βοηθειών σε τυχόν τραυματισμούς.

5)    Υπεύθυνος και βοηθός πυρόσβεσης. Θα έχουν προμηθευτεί πυροσβεστήρες και θα είναι σε ετοιμότητα για τυχόν πυρκαγιά.

6)    Υπεύθυνος ελέγχου των δικτύων. Θα μεριμνήσει, εφ? όσον απαιτείται για τη διακοπή των παροχών ύδρευσης και ηλεκτρικού.

7)    Υπεύθυνος του σχεδίου: Έχει την ευθύνη για την εκπόνηση του σχεδίου έκτακτης ανάγκης καθώς και για την οργάνωση, εκπαίδευση, προετοιμασία και συντονισμό του προσωπικού.

ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑΣ

Σε ώρες που θα ορισθούν από το σύλλογο των καθηγητών θα γίνουν προειδοποιημένες ασκήσεις ετοιμότητας, κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους, σύμφωνα με σχετική  διαταγή της Β? Διεύθυνσης Δ.Ε. Αθηνών.

ΠΙΝΑΚΑΣ ΑΠΟΔΕΚΤΩΝ :

1)    Β΄Δ/ΝΣΗ ΔΕ ΑΘΗΝΑΣ

2)    ΔΗΜΟΣ ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ- ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

3)    ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ & ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ 7ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ

Ο Διευθυντής

π. ΛΑΜΠΡΟΣ ΑΝΔΡΕΑΚΗΣ

Δρ. Θεολογίας

Σχέδιο ετοιμότητας και εκκένωσης του σχολείου